Науково-методичний дайджест
"ОСВІТА НА ЗДОРОВ'Я"
Випуск № 3
(березень, 2024)


УПОРЯДНИКИ:
Світлана Авдєєва,
Ірина Мінакова
Комунальний заклад "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Запорізької обласної ради
Кафедра реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя
Всеукраїнський семінар-практикум «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни: виклики сьогодення» (І частина)
Ви дізнаєтесь про:
- аналіз державної стратегії інклюзивного навчання;
- створення безбар’єрного середовища в закладах освіти;
- сенсомоторний антистрес для української малечі, що поруч та далеко.

Всеукраїнський семінар-практикум «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни: виклики сьогодення» (ІІ частина).
Ви дізнаєтесь про:
- стратегію інклюзивного фізичного навчання; міжнародний досвід;
- поради для роботи з дітьми з порушеннями мовлення;
- комплекс релаксаційних вправ для стабілізації психоемоційного стану дітей з особливими освітніми потребами.


Всеукраїнський семінар-практикум «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни: виклики сьогодення» (ІІІ частина).
Ви дізнаєтесь про:
- формування інклюзивної культури в освітньому середовищі;
- організацію діяльності інклюзивно-ресурсного центру в умовах воєнного стану;
- запуск мовлення в умовах воєнного стану дітям з особливими освітніми потребами;
- використання лялькотерапії для корекції тривожності та страхів у дітей з особливими освітніми потребами;
- психолого-педагогічний супровід дітей з кохлеарними імплантами в ЗЗСО;
- емоційне вигорання в екстремальних умовах: що це таке та як з ним справитись?


Вебінар "Креативний підхід вчителя у роботі з дітьми з ООП в умовах війни"
Вебінар проводить вчитель-дефектолог (тифлопедагог) Цюрмаста Тетяна. На вебінарі спікер акцентує увагу на технологіях та інструметах організації віддаленого навчання дітей із ООП. Дає поради щодо надання психологічної допомоги й підтримки школярів в умовах війни. Ділиться своїм досвідом щодо використання різних інструментів очного та дистанційного навчання у своїй роботі.

Як вчаться діти з ООП на дистанційці: досвід НВК № 33 Херсонської міської ради
Під час повномасштабної війни діти з особливими освітніми потребами перебувають у зоні посиленого ризику. Звуки сирени та вибухів, дорога та незнайомий простір у випадку евакуації – усе це спричиняє страх, розгубленість і тривогу. Оскільки деякі діти мають обмежені можливості швидко реагувати та обробляти інформацію з навколишнього середовища, важливо інтегрувати в навчання підтримку, яка мінімізує наслідки психологічної травми.
Учням з особливими освітніми потребами може бути складно засвоювати навчальний матеріал, якщо він відірваний від реального життя. Натомість інтегровані уроки дають змогу побачити, як певні знання можна застосовувати в різних сферах життя та в побуті.