Науково-методичний дайджест
"ОСВІТА НА ЗДОРОВ'Я"
Випуск № 7
(жовтень, 2024)

УПОРЯДНИК:

Світлана Авдєєва


Комунальний заклад "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Запорізької обласної ради
Кафедра реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя

Робота асистента вчителя/вихователя у закладі освіти

Співпраця вчителя та асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі (методичні рекомендації 2023р.).
У методичних рекомендаціях представлені особливості роботи асистента вчителя в класі закладу загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням. Здійснено теоретичне обґрунтування та окреслено нормативно-правове, організаційне та дидактико-методичне забезпечення змісту його діяльності.
Яковлева Світлана Дмитрівна, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри корекційної освіти Херсонський державний університет та Слободянюк Ганна Вадимівна магістр спеціальності «Спеціальна освіта.
Автор статті описала труднощі, що виникають у роботі вчителя та асистента вчителя у процесі спільного викладання в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» та ефективності їх співпраці в інклюзивному класі.
В практичному посібнику висвітлено нормативно-правові, теоретичні аспекти та практичний досвід роботи асистентів вчителів в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. Проаналізовано завдання асистента вчителя, його роль в складанні індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами. Розкрито питання співпраці асистента
вчителя з вчителем, з батьками, з командою психолого-педагогічного супроводу.


Козинець Олександр Володимирович к.п.н., доцент кафедри логопедії та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
Автор розглянув три основні моделі спільного викладання, форми спільного викладання. Командну роботу вчителя й асистента вчителя.
Вебінар "Асистент вчителя у початковій школі. Практикум: ефективні методи роботи".
Гаугаш Тетяна Миколаївна -психолог, логопед, асистент вчителя.
Спікер розглянула форми та методи навчання які сприяють ефективній організації навчально-виховного процесу, який задовольняє освітні потреби учнів з ООП.

Вебінар "Практичні аспекти різнорівневої підтримки дітей з особливими освітніми потребами".

Під час вебінару ознайомилися з маркерами визначення 1 рівня підтримки та механізмами реалізації індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з 2-5 рівнем підтримки, про взаємодію вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі розповіли вчитель початкових класів Запорізької гімназії № 76 Олена Пехуля та асистент вчителя Олеся Піпіч.


Brooke Alexander
Автор статті розглянув стосунки між вчителем та асистентом вчителя. Партнерство. Підходи до спільної відповідальності та ідеї для створення команди та згуртування.

Creating inclusive classrooms with go-teaching and station rotation (2024)
Catlin Tucker.
Автор статті розглянула п’ять стратегій використання співвикладачів у моделі ротації. Як покращити досвід спільного викладання та гарантувати, що всі учні отримають необхідну підтримку.
Effective Co-Teaching Practices Within the Inclusive Classroom (2020)
Kathleen Magiera
У статті розкривається як досягти ефективних практик спільного викладання. Підготовка вчителя для спільного викладання. Як ефективно спланувати сумісну роботу.
What is Co-Teaching? An Introduction to Co-Teaching and Inclusion
Elizabeth Stein
У статті розкривається, що таке "спільне навчання". Розглянуто моделі спільного навчання: один навчає, інший спостерігає; станція навчання (навчання в групах); альтернативне навчання; командне навчання. Впровадження моделей спільного навчання.